Головна | Покажчик авторів та назв книг і статтей  
 
         

 

БАТЬКАМ ПРО ЧИТАННЯ ДІТЕЙ


Ще давні греки говорили, що дитина – не власність батьків, а коштовний крихкий глек, даний їм, щоб вони його берегли та наповнювали тим розумним добром і вічним, що знадобиться дитині у подальшому житті.
Батьки є першими і найголовнішими вихователями дитини, яка саме в ранньому віці прагне до спілкування з ними. Дитина потребує уваги, підтримки, поваги. Якщо в сім’ї з повагою відносяться до книжки, таке ставлення виробляється і в дитини. Мабуть, немає батьків, які б не хотіли навчити своїх дітей швидко і виразно читати, викликати інтерес до читання. Для цього потрібно створити атмосферу взаємо порозуміння, близькості, довір’я, духовного спілкування батьків і дітей.
Читання не стане потребою для дитини, якщо не прикласти спеціальних зусиль. Хто краще за вас знає сина чи доньку? Як часто дитяча пам’ять роками зберігає сказане батьківське слово! Не можна нехтувати цим шляхом до дитячого серця.
Як же спілкуватися з нашими дітьми, щоб виховні зусилля не виявилися марними? Які обрати шляхи, методи, прийоми, щоб навчити дітей читати, цінувати прекрасне. Допоможуть вирішити ці завдання книги та статті цього розділу.

       
Борка О.В. Роль книги у формуванні особистості учня початкової школи / О.В.Борка // Шкільна б-ка. – 2004. – № 7. – с. 42-43.

Книга приходить до кожного з нас у дитинстві. Як же зберегти книгу, скарб думки і мудрості, як подовжити її життя, щоб вона довше служила людям, як зробити зустріч з книгою радісною і бажаною? Вчити цього треба змалечку і вдома, і в школі.
Батькам слід вивчати захоплення дітей, їхні  інтереси, а також показати, які величезні можливості пізнання світу за допомогою книги. Слідкуючи за дитячим читанням, треба прагнути, щоб книги були різноманітними: казки, розповіді про тварин і рослин, пригоди, музику й мистецтво. Важливим завданням є навчити дітей працювати з книгою.
Які обрати шляхи, методи для прищеплення дітям любові до читання йде мова у статті.

 

 

Босюк Л. Література для дітей в сучасному читанні сім’ї / Лариса Босюк // Світ дитячих бібліотек. – 2006. –
№ 1. – с. 25-27.

Глибше зрозуміти та осмислити моральні та етичні поняття і оточуючий світ дітям допомагають книги для сімейного читання. І одне з основних, завдань  дорослих грамотно та ненав’язливо полегшити малюкам процес пізнання навколишнього світу і самого себе.
Щоб заохотити дітей до спільного читання, батькам необхідно добирати літературу відповідно з віком та інтересами дитини. У статті рекомендуються книги – науково-пізнавальні та художні – для дітей дошкільного та шкільного віку.

 

  

 

 

Едігей В. Вчися, читати, малюк!: Як підвищити техніку читання і розвинути мислення дитини: (практичний посібник) / Валерій Едігей. – К.: Гранд, 1993. – 255 с.

Скільки дітей не бажають читати? Дуже багато. І це не від лінощів. А від того, що дітям важко читати, бо у багатьох з них швидкість мислення при читанні низька, відсутня зацікавленість у читанні.
Багато років автор намагався вирішити цю проблему. І тільки система, побудована на реалізації законів розвитку психіки, на стимулюванні інтересу до читання, допоможе розв’язати цю задачу.
Цей посібник, потрапивши до рук турботливих батьків, чуйного вчителя, перетвориться на джерело творчого натхнення і для дітей і для педагога.

 

 

 

 

Матвійчук О. Вікова психологія і психологія читання / О.Матвійчук // Бібліотека вихователя дитячого садка. – 2006. – № 5-6. – с. 67-70.

Дитина, де б вона не жила, читає, щоб більше дізнатися не тільки про закони суспільства, а й про самого себе. Для дітей читання – не лише набуття знань, а й своя, вільна, багатоуявна розвага, світи, куди можна нікого не впускати, якщо дитина цього не захоче. Це середовище його таємних образів, почуттів, отриманих для себе відповідей.
У статті розповідається про потреби та інтереси читання в залежності від віку, форми і методи роботи по формуванню навичок читання, сприйняття літератури.
Піднімається проблема відродження традицій сімейного читання, залучення дітей до позакласного, позаурочного читання.

 

 

 

Шкира О.  Виховне значення книги в житті дитини / Ольга Шкира // Початкова школа. – 2004. – № 11. –
с. 60-61.

Відомо, що багато факторів та обставин діє на формування особистості. Одним із таких факторів – є книга. Вона в усі часи була, є і буде духовним скарбом нації, джерелом її немеркнучої історії. Саме з книг ми черпаємо наснагу до життя, творчості, праці.
Проблемі книги як чиннику освіти й виховання, формуванню найкращих людських якостей в дитині через змістовну, високохудожню книгу, сприянню духовному розвитку дітей присвячена ця стаття.